WEBTEKSTEN

U komt ze vast weleens tegen: webteksten met een welkomstwoord, gevolgd door een lang verhaal over de bedrijfshistorie.

Leesbare webteksten

Hoe goed bedoeld ook: SEO webteksten vragen een andere aanpak. Meestal heeft u immers maar één kans om uw bezoekers te ‘vangen’.

Een goede online tekst komt meteen tot de kern. Bevat korte en krachtige zinnen. En tussenkoppen, zodat lezers het verhaal kunnen scannen.

Vindbare webteksten

Naast een prettig leesbaar verhaal, wilt u dat uw webtekst wordt gevonden. Met handige trucs zorgt een SEO webteksten schrijver dat uw website hoger staat in zoekmachines. Een paar voorbeelden:

  • Lengte: heeft de tekst een lengte van ongeveer 250 woorden?
  • Zoekwoorden: wat zijn de belangrijkste zoekwoorden en zijn deze op strategische plaatsen verwerkt?
  • Titel: staan de keywords in de titel? Heeft de titel de juiste lengte?
  • Koppen en subkoppen: staat de belangrijkste zoekterm in de grootste kop?
  • Latent Semantic Optimization: worden er gerelateerde termen en synoniemen van het hoofdzoekwoord gebruikt, zodat Google het thema indexeert?
  • Meta discription: staan de keywords zowel in de SEO webtekst als de meta discription, zodat ze elkaar versterken?
  • Duplicate content: is de tekst op de webpagina uniek?

Zoekwoorden laten werken

Om zoekwoorden goed te laten werken, moet vaak ook de ‘achterkant’ van de website worden aangepast. Daarom werkt Sander de Vries samen met een webdesigner. Met de combinatie van een SEO webteksten schrijver en een programmeur, bent u verzekerd van leesbare en vindbare webteksten.

Ook hoger staan in Google? Neem contact op.

Deel deze paginaTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook